منتديات الرمــــــال الذهـــــــبـــــيــــة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

اهلا بك عدد حبات الندى على اوراق الزهور

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

نكت مصرية روعة

كاتب الموضوعرسالة
المدير
مدير المنتدى
مدير المنتدى

العمل/الترفيه : الرسم على الزجاج والاعمال اليدوية الكمبيوتر
مجموعة اوسمة العضو : 0

نكت مصرية روعة Empty
مُساهمةموضوع: نكت مصرية روعة   نكت مصرية روعة I_icon_minitimeالأحد فبراير 08, 2009 3:11 pm

--------------------------------------------------------------------------------

مرة واحد اشترى قميص مشجر علشان يربى عليه عصافير

واحد بلديتنا اتصل بالمطار بيسال الأستعلامات عن المسافة بين مصر والسعودية قال لة لحظة واحدة قالة شكراا

مرة واحد محامى رفع أضية , وأعت عليه...

مسطول سأل سائق تاكسي : تاخد كام وتودينى فين؟؟ قال السائق هات كل اللي معاك وخليك واقف هنا

ولد راح لعند بياع شاورما وقال له:عندك ألف سندويش، قال له: لأ في اليوم التالي جاء الولد وقال: عندك ألف سندويش، قال له: لأ (بعدين فكر البياع وقال راح اعمل الألف) في اليوم الثالث جاء الولد وقال: عندك ألف سندويش، (فرح البائع) وقال: ايوه عندي.... قال الولد: اتحداك لو بعت نصهم

واحد عصبى إتجوز واحده عصبيه الدكتور بيولد مراته..نزل الواديقول الدكتور إبعد إنت أنا هانزل لوحدى

حشاش معاه عشره جنيه وراح يشترى بيهم حشيش دخلت عليه لجنة راح رامى العشره جنية

ديك و فرخه معدييم من قدام محل شاورما ..الديك بيقولها شوفى اللى بيحصل للى مبتسمعش كلام جوزها

الابن:بتعمل اية يا بابا.الاب:بكتب جواب لعمك.الابن:هو انت بتعرف تكتب.الاب:يعني عمك اللي بيعرف يقرا.

واحد ساكن فى الدور الخامس نادى على مراتة وقال ياولية ارمى لى النظارة والمنديل رمتلة النظارة انكسرت قاللها انا هطلع اجيب المنديل

مرة واحد غبى قاعد على القهوة طلب واحد شاى القهوجى جاب له الكوباية مقلوبه ومعاها البراد قاله تعالى هنا انت جايبلى الكوبايه مسدودوة من فوق وكمان من غير قعر

مره واحد اشترى لمبه مسمار دقها في الحيط

مرة 5 دخلوا كلية الهندسة اثنين طلعوا مهندسين وثلاثة مدينة نصر

أبو العربى قابل الوله أينو وقاله مش تباركلى أناهجوز البت سعاد قاله ياراجل ديه متنفعكش قاله ليه قاله ديه بورسعيد كلهامشيت معاها قاله يا راجل هى يعنى بورسعيد كلها أد أيه!!!!

واحد حب يصطاد ارنب - قلد صوت الجزر!

طفل اتولد و قعد 5 سنين مش يتكلم, اول كلمة قالها(خالي)بعدها بيوم خاله مات وبعد اسبوع اتكلم الولد مرة ثانية و قال اخويا بعدها بيوم اخوه مات وعدى اسبوع تاني والولد قال بابا فكتب الاب وصيته بعدها بيوم جارهم مات

واحد قال لابوه انا عايز موبايل يابوى ، قال ليه يابنى ما انت كويس وسليم اهوه.. لزومها ايه الادويه

سوسو و ميمى شاورو لسواق تاكسى فالسواق وقف بعديهم بشوية سوسو قال لميمى اه وقف فى المكان اللى هانروحه

مرة إتنين حشاشين قاعدين يحششوا فى الترب ..طب عليهم البوليس.. فواحد منهم هرب و التانى راح إستخبى فى الترب..فشافه الظابط, فجاله يقولله انت بتعمل ايه هنا عندك..رد عليه الحشاش وقاله يا بيه هو الإنسان مخلوق من ايه؟ فقاله من تراب ..فرد عليه الحشاش..طب على النعمه انا لسه مخلوق دلوقتى
______

_____

مره واحد رجع البيت لمراته وهوا بينهج, قالتله مالك, قال لها أصل أنا كنت باجري وارا الأوتوبيس علشان نوفر الخامسين قرش بتوع الأوتوبيس, قالتله ياريتك جريت وارا تاكسي ووافرتلنا خمسة جنيه.

في راجل مراته بتعد تتكلم بالتليفون 3و4و5 ساعات تعد ترغي في حاجات هايفة فمرة لقاها اتكلمت نص ساعة فبيقوللها:إيه الحكاية متكلمتيش كتير ليه المرة دي ....قالتله:اصل النمرة جمعت غلط

واحد جه ينزل من باب العربيه لأى الدنيا بتمطر نزل من الباب التاني

مره مأذون مالاقاش شغل طلق مراته

واحد بلدياتنا بيلف علي اكشاك السجاير يقول للبياع بتعرف تتكلم انجليزي يقوله البياع لا يروح لغيره ويكون نفس السؤال ونفس الاجابة لغاية اما وصل للكشك الاخير قاله بتعرف تتكلم انجليزي قاله ايوا قاله كويس قوي اديني علبة مارلبورو

مرة واحد بلدياتنا وجد عشرون جنية جديدة واقعة على الأرض قام بص يمين وشمال وحط مكانها عشرين جنية قديمة مكانها وأحذها

مرة واحد كان ماشي جنب مستشفي المجانين بعربيته فلقي عجله اتفكت من مكانها و مساميرها طارت فقعد يفكر يعمل ايه فشافه مجنون من ورا السور : فراح قاله:ما تفك مسمار من كل عجلة و اربط بيه العجلة المخلوعة فالفكرة عجبت الراجل اوي فقاله امال بيقولوا عليك مجنون ليه فالمجنون قاله: اه يقولوا عليا مجنون بس مش حمار

مرة طفل صغير بيسال ابوة بيقولة انا جيت ازاي يا بابا فرد ابوة و قاللة : انا مرة بالليل حطيت شوية سكر تحت السجادة و لما صحينا الصبح لقيناك تحت السجادة قاللة فقام الولد : الصغير بالليل حط شوية سكر تحت السجادة و لما قام الصبح راح يشوف لقى صرصار اهة لو ماكنتش ابني كنت قتلتك

مرة واحد نايم هو ومراته فى أوضة النوم باليل سمع خبط على الباب فقالت له مراته أبو محمد قوم يا راجل اٍظاهر فيه حرمية برة ...فقال لها أومى أنتى ليكونوا حريم

مرة واحد دخل مطعم بيتزا فقالولو تحب نقطعلك البيتزا 8 حتت ولا 16 حتة فقالهم كفاية 8 علشان انا مش جعان قوي

مرة واحد مسطول واقف على المحطة مستنى الاتوبيس و لما فاته راح واخد تاكسى و قال للسواق حصله

صرصار رجلية اتكسرت دخل مستشفى لقي صرصار تاني نايم على سرير جنبه فقال له بيرسول .قلة لأ شبشب

مرة واحد ماشى فى الشارع بيصرخ و يقول :حماتى..حماتى....طلع واحد سأله مالك....قاله حماتى حصان رفسها قاله: وكل الناس دى جاية تعزيك قاله......لأ دول جاين يشتروا الحصان..

______
https://arimaldahabiya.forumperso.com

نكت مصرية روعة
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-